Tuesday, October 12, 2010

Apa ada pada 10.10.10 ?

Sepatutnya daun menulis tajuk ni dua hari lepas tetapi memandangkan keadaan tidak mengizinkan maka terpaksa tangguh hingga hari ini. Pada tarikh itu ramai orang sibuk atau suka menyibukkan diri. Ke sana sini mengejar open house, kenduri sana kenduri sini, makan sana makan sini. Ramai orang mahu mengingati tarikh ini sebagai kenang kenangan. Tambahan pula mood raya masih ada.

Hari itu daun ada kelas mengaji, maklum ala ala nak insaf ni rajin pergi. Ustazah yang mengajar tu memberitahu, dia sedih sikit sejak raya ni, maksudnya sebulan ini bermula dari hari raya yang jatuh pada 10.09.10 hingga 10.10.10 dia sakit lutut, maklum dah berumur, jadi tumpuannya untuk mengaji sedikit terjejas, dia baru habis 12 juzuk. Maknanya dia telah lebih 200 muka surat baca Al Quran, sudah lepas surah Yusuf, sedangkan daun masih merangkak, Al Baqarah pun belum habis sejak raya. Memang langit dan bumi bezanya.

Jadi di mana kita? Open house dah habis. Kenduri pun dah kurang.

2 comments:

  1. sejak raya ni, kurang muka surat yg dpt dibaca...tp insyaAllah...sikit2..lama2 habis lah....yg ptg...kita jgn berhenti membaca...
    sbb kalau kita tinggalkan ia,...makin jauh kita dari DIA

    ReplyDelete
  2. Sally di sini..masih berusaha menghabiskan yg sepatutnya dah habis..adusss..

    ReplyDelete

tidak lebih dari 50 patah perkataan