Saturday, September 26, 2009

Sudah Sampai KL


Sabtu ke Sabtu, sekali je sempat update, lepas tu raya sakan, baru sampai tadi dari kampung. Bertolak kul 9.45 pagi sampai rumah kul 7.30 petang gitu. Lebih kurang 10 jam juga. Penat tu tak de la sangat cuma kebas kebas punggung je, lama sangat duduk dalam keta. Bukan tak biasa jalan jauh, Kelantan tu kan kampung ana. Dah biasa memandu sesorang. Tak ade la jam sangat cuma bila dah masuk MRR2 tu alahai, bila nak laju ni, dah petang ni.
Memandu dengan bonet yang penuh, maklumlah semua benda nak bawa. Mengalah orang anak sepuluh. Beg baju dua, kononnya kalau hujan tak boleh basuh baju. Tu yang banyak bawa balik baju. Tak hujan pun, cuaca memang panas seminggu ni. Bila balik kl, selalu orang akan tanya, "eh... beli apa ha.. balik kelantan. " "Tak de beli apa apa. sesikit je". Kali ni ana beli beras Siam, dah lama tak beli beras ni. Cap Serindit rm 36 =10 kilo. Dah mahal rupanya, dulu ingat rm21, rm 22 je. Cap Kangaroo dan Arnab dah discontinue. Beras ni nasinya putih bersih dan cantik.
made in thailand
Oleh kerana non stick pan yang ada kat rumah sudah uzur, maka kuali cap buaya yang terkenal ni jadi pilihan. Rumah ana mana ada barang memahal, semua cap carrefour je. Kuali cap buaya ni cukup la, bukan masak apa pun, nak goreng ikan bilis je. Ni harga rm 12 hengget. Manakala nak sayur sawi pula cukup la periuk cap buaya juga saiz no16 dari 9 beradik. Periuk kat rumah dah banyak yang hitam hitam maklum la masak nasi selalu hangit. Rice cooker dah lama rosak, belum beli beli lagi. Periuk ni rm 15 gitulah. Tak ingat dah.

made in thailand


made in thailand
Memandangkan banyak baju yang nak dibasuh esok pepagi. Mohon diri dulu, banyak lagi cite dari kampung nak update. Good night.

7 comments:

  1. salam...alhamdulillah selamat kembali

    ReplyDelete
  2. orang rumah pon made in thailand ke

    ReplyDelete
  3. abd razak,
    pandu cermat jiwa selamat.

    mamai,
    ya esok kerja dalam mood raya.

    beruwang,
    orang rumah? ana kan bujang terlajak

    ReplyDelete
  4. sedak weh make nasi cap beras serindit, nok getek..

    ReplyDelete
  5. sedak weh make nasi beras cap serindit... nok getek buleh ko

    ReplyDelete
  6. j16,
    mu gi beli la kedai bachok tu banyok

    ReplyDelete

tidak lebih dari 50 patah perkataan