Sunday, June 6, 2010

Membuang masa atau mengisi masa ?

Di hujung  minggu macam macam cara orang menghabiskan masa terluang.  Ada orang suka menonton wayang, membaca buku, mengemas rumah, berkebun dan macam macam lagi. Ada juga orang yang cakap hujung minggu la dia tak ada masa, dari celik mata sampai tutup mata, setiap minit ada saja kerja yang nak di buat. " Mana ada masa, paper pun tak sempat nak baca" mereka kata. Dua puluh empat jam tak pernah cukup, terutama hari minggu.

Ada orang hari minggu la hari yang paling membosankan, tak tau apa nak buat, tak tau mana nak pergi. Mereka ni suka duduk di rumah, menonton tv sepanjang hari, tak pun melayan internet pagi sampai malam. Begitu saja masa berlalu, minggu berganti minggu bertahun tahun tak ada apa apa yang berubah.

Ada juga orang hari minggu la masa yang dinantikan nantikan, macam macam kerja boleh dibuat, part time sana, part time sini, cari duit, tak pun ambil kelas di hujung minggu, belajar, memajukan diri dalam apa apa bidang sekali pun tak akan rugi.

Minggu ini adalah minggu yang daun rasa sangat ringan kepala, maka semalam daun menghabiskan masa 6 jam melayan keyboard ni. Memang dah lama tak merayau ke blog orang, mengacau fb kawan kawan. Sesekali menyerang mereka memang mengambil masa yang lama.

Esok, daun mulai busy semula, bagaimanapun daun masih berharap dapat up date lebih kerap.

3 comments:

  1. oh semalam aku pegi the mines nek cruise. wakakaa. gedik kan kekonon feeling venice?

    ReplyDelete
  2. selamat menjenguk ke blog sy klu ada masa..TQ

    ReplyDelete
  3. tijah,
    kenapa tak roger, daun boleh datang

    sahrom,
    akan cuba sedaya upaya

    ReplyDelete

tidak lebih dari 50 patah perkataan