Monday, November 22, 2010

Kenduri

Kadang kadang tu rasa malas nak pergi ke kenduri, tambah tambah kalau jaraknya jauh, dulu masa muda muda sanggup ke mana mana kerana nak meraikan kawan kawan, Taiping, Ipoh, sanggup tapi sekarang pilih yang dekat dekat saja. Yang dekat dekat pun kadang kadang kalau ada halangan lain kenduri jadi nombor dua. Sebetulnya jika orang menjemput seharusnya kita memenuhi harapan mereka.

Orang yang menjemput selalu akan cakap " datang la, datang la " Kadang rasa tak sampai hati, pergi juga. Semalam daun ada jemputan di Jalan Semarak, kenduri di dewan, senang sikit kalau kita nak cabut awal, dia orang pun tak perasan sangat kalau kita datang sekejab. Kalau kenduri di rumah susah sikit nak lari. Jam satu sampai, makan, tunggu pengantin yang terlewat setengah jam, nampak je muka dia, angkat tangan,hai hai bye bye, terus cabut, ada banyak kerja nak selesai di rumah.

Nak berborak, lain hari pun boleh, nak mencari kawan kawan yang lama tak jumpa, lain hari pun boleh, nak tunjuk gelang sekerat lengan, memang tak ada pun, nak kelip kelip kelopak mata di meja makan lama lama, pun tak guna, daun tak bermekap seinci.

1 comment:

  1. daun tak bermekap seinci...? mekap 2 inci?

    yalah... sekarang ni musim cuti ...makin galaklah kenduri kendara kan...


    bukan gambar lucah

    ReplyDelete

tidak lebih dari 50 patah perkataan