Saturday, July 17, 2010

Baru Setahun

Setahun dulu daun terhegeh hegeh, klik sana klik sini, akhirnya menjadi juga blog ni. Membuat blog sekadar cuba cuba saja, dah lama membaca blog orang rasa nak ada blog sendiri. Melihat blog orang yang cantik cantik teringin nak membuat layout yang cantik malangnya ini saja yang termampu. Orang kata kalau layout cantik pun tapi kalau isinya tak menarik tak ada orang nak baca pun. Tak kisah la, tulis la apa yang kita rasa patut, sapa nak baca itu hak mereka, sapa nak follow pun itu kerelaan mereka.

Daun bukan pandai menulis, semuanya ikut suka saja, ada masa idea ada tapi busy pula, ada masa sepanjang hari free tapi tak ada apa nak tulis. Mati kutu di situ. Selama setahun ini ada 69 orang yang sudi mengikut, mereka ini mungkin baca dan mungkin tak baca, tapi tak kisah la, ramai orang suka menjadi silent reader saja, sama macam daun banyak membaca dari menulis. Komen tu tengok masa ada masa kita rasa perlu komen, ada masa kita rasa tak perlu komen, daun pun kadang kadang takut nak komen, takut menambahkan api marak, tambah tambah kalau entri tu sudah berasap asap.

Melihat orang letak iklan daun pun nak letak iklan, nasib baik pakar it ada menolong memberi panduan. Hasilnya setelah beberapa bulan meletak nuffnang, pendapatan daun ada la rm 8,000 rm 8.00. Kita bandingkan dengan mereka yang tak ada, kalau bandingkan dengan mereka yang ada memang sedih, sebab orang yang famous memang dapat 4 angka sebulan. Ok la tu dari tak ada langsung. Nuffnang daun ni selalu muncul time tengah malam je. Pada masa tu sapa la nak klik. Blog orang nuffnang sentiasa muncul tak pernah hilang sebab mereka post entri laju, daun pula post 3 hari sekali, nuffnang kata baik dia tidur.

Selama setahun ni daun baru jumpa the one and only Tijah, orang lain belum lagi, daun pernah suarakan dulu di sini enam bulan lalu. Sebelum bertemu tijah daun dah membaca semua entrinya, kenal dulu dia dan paling tak tahan bila daun membaca entri kronologi cintanya, daun ketawa berdekah dekah. Bila cakap di telefon terus berkau aku saja macam dah kenal lama. Kalau ada masa nanti kita jumpa lagi.

Sekarang daun agak busy, jarang dapat menulis, lebihnya idea kering tapi daun tak henti henti membaca blog orang. Itu kira ketagih ke?

4 comments:

  1. wah..dah setahun?
    cepat masa berlalu
    dah lama dah rupanya
    tahniah
    teruskan menulis


    den nak kongsi video yang mampu buat ekau muda 10 tahun dari usia sebenar selepas menontonnya

    p/s : Lagu Waka Waka versi terbaru..Shakira Kalau Tengok Nih Confirm Nangis

    ReplyDelete
  2. hans,
    setahun tu rasa cepat kalau dah lepas

    abu muaz,
    tima kasih singgah

    ReplyDelete
  3. ar ar
    kalau xlepas lagi rasa lama jer
    hehehe


    cuba ekau bagi pandangan sikit jika ekau berada ditempat orang2 nih

    P/S : Entry 18 Tahun Ke Atas Sahaja : Tiba - Tiba Rasa Takut Mahu Menggunakan Tandas Awam!

    ReplyDelete

tidak lebih dari 50 patah perkataan